Menu
menu      Programy do obróbki zdjeć - wątek zbiorczy
menu      Wybieramy tusz do rzęs - porady. Zbiorczy.
menu      Jaki makijaż do sukienki? Wątek zbiorczy. Tu zadaj swoje pytanie.
menu      Znane sieciówki! Rozmiary: 34-38:) Zapraszam!
menu      kosmetyki firmy Dax Cosmetics- WĄTEK ZBIORCZY
menu      Pogaduchy zawsze "początkujący wizażanek" - część III :)
menu      Od Płodzianki do Mlekopijcy - Nasze Słodkie Letnie Wyjce 2008' - część 2 :)
menu      STRAGANIK OD MENULI^^ totalny misz-masz^^
menu      cera naczynkowa/zamykanie, tuszowanie popękanych naczynek, pajączki. WĄTEK ZBIORCZY.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • lidka.xlx.pl
  • Ciąża i poród w Irlandii





    Judy_21 - 2009-03-19 09:56
    Dot.: Ciąża i poród w Irlandii
      Spróbuję coś napisac :)
    Cytat:
    Napisane przez DobraDusza (Wiadomość 11492288) Witam Dziewczyny!!
    Gratuluje Wszystkim szczęśliwym mamusiom!
    Ja jestem nowa w tym temacie, rozwiązanie dopiero 03.10, ale juz teraz chciałabym wszystko wiedzieć odnosnie ciąży i porodu w IE:)
    Zatem Ciesze się ze was znalazłam:jupi: widzę ze macie juz niemałe doświadczenie:)
    Po pierwsze witamy i gratulujemy :jupi:
    Cytat:
    Napisane przez DobraDusza (Wiadomość 11492288) Ciekawi mnie sprawa opieki szpitalnej podczas ciąży, mój GP dał mi referral letter i ide go zanieść we czwartek do szpitala, nie wiecie ile się czeka na pierwszą wizytę, czy może to zależy od szpitala? Ja czekałam niedługo, ale moja koleżanka w tym samym szpitalu czekała dłużej.... więc nie wiem, od czego to zależy.... od lekarza, od szpitala, od ilości pacjentek... różnie to bywa.... Oni zresztą nie przykładają wagi do wczesnej ciąży, jak to jest w Polsce więc radzę uzbroić się w cierpliwość...
    Cytat:
    Napisane przez DobraDusza (Wiadomość 11492288) czy w razie jakby cos sie działo tj plamienia czy cokolwiek niepokojącego to można walić do szpitala? Gdyby cokolwiek się działo, to możesz iśc do najbliższego szpitala i na pewno Ci pomogą :)
    Cytat:
    Napisane przez DobraDusza (Wiadomość 11492288) Ja jestem teraz w 12tc i miałam już usg i jest wszystko wporzo, mialam wybrać sie do pol gina na usg z przeziernoscią w 15 tyg ale chyba sobie daruje bo co ma byc to i tak będzie:) Radziłabym udac się jednak do polskiego ginekologa, który dokładnie wszystko sprawdzi, bo tutejsi lekarze raczej nie przykładają wagi do wczesnych badań, raczej robią to rutynowo...
    Cytat:
    Napisane przez DobraDusza (Wiadomość 11492288) i teraz zastanawiam się kiedy mogę liczyć na usg w szpitalu?:), i czy sprawdzą czy z dzidzią ok tj wszystkie narządy itp czy tylko tak rutynowo robią usg USG w szpitalu wykonują zazwyczaj napierwszej wizycie i na kolejnych (ja miałam za każdym razem) w sumie było ich około 6 ale i tak prywatnie pojechałam do polskiego ginekologa, który dokładnie wszystko zbadał, obejrzał wszystkie narządy maluszka - przynajmniej byłam pewna, że mała się prawidłowo rozwija :)
    Cytat:
    Napisane przez DobraDusza (Wiadomość 11492288) sorka że tak chaotycznie:)aha no i jak miałycie wizyty u gp, bo mój dał mi do zrozumienia na ostatniej wizycie że kolejna dopiero w 24tyg:eek:!! Tak, nie przejmuj się, niestety wczesna ciąża (do 22 -24 tyg) nie wymaga według tutejszych lekarzy jakichkolwiek dokładniejszych badań, czy też kontroli :kwasny:
    Ale później się wszystko zmienia, powyżej chyba 26-28 tygodnia prowadzą ciążę dość dokładnie - robią badania, sprawdzają i jest ok, tylko na początku miozna odnieśc wrażenie, że mają wszystko gdzieś...

    Ale mam nadzieję, że i z Tobą i z Maluszkiem będzie wszystko ok :)




    pani z herbata - 2009-03-19 11:54
    Dot.: Ciąża i poród w Irlandii
      ja mialAM USG TYLKO 3 wg nich wplyw fal na plod nie jest dostatecznie zbadany i wola nie ryzykowac

    badan na toxo tez nie robia



    mamamaj - 2009-03-20 09:44
    Dot.: Ciąża i poród w Irlandii
      Cytat:
    Napisane przez DobraDusza (Wiadomość 11492288) Witam Dziewczyny!!
    Gratuluje Wszystkim szczęśliwym mamusiom!
    Ja jestem nowa w tym temacie, rozwiązanie dopiero 03.10, ale juz teraz chciałabym wszystko wiedzieć odnosnie ciąży i porodu w IE:)
    Zatem Ciesze się ze was znalazłam:jupi: widzę ze macie juz niemałe doświadczenie:)
    Ciekawi mnie sprawa opieki szpitalnej podczas ciąży, mój GP dał mi referral letter i ide go zanieść we czwartek do szpitala, nie wiecie ile się czeka na pierwszą wizytę, czy może to zależy od szpitala? czy w razie jakby cos sie działo tj plamienia czy cokolwiek niepokojącego to można walić do szpitala?
    Ja jestem teraz w 12tc i miałam już usg i jest wszystko wporzo, mialam wybrać sie do pol gina na usg z przeziernoscią w 15 tyg ale chyba sobie daruje bo co ma byc to i tak będzie:), i teraz zastanawiam się kiedy mogę liczyć na usg w szpitalu?:), i czy sprawdzą czy z dzidzią ok tj wszystkie narządy itp czy tylko tak rutynowo robią usg, sorka że tak chaotycznie:)aha no i jak miałycie wizyty u gp, bo mój dał mi do zrozumienia na ostatniej wizycie że kolejna dopiero w 24tyg:eek:!!
    Gratulacje!!
    W moim przypadku po stwierdzeniu ciazy przez mojego GP na poczatku pazdziernika, otrzymaniu listu do szpitala ( wybralam Rotunde) pierwsza wizyte w szpitalu mialam 17 grudnia. Na pierwszej wizycie bedziesz miala robione badania typu; mocz, krew, usg i oczywiscie - 5 min spotkanie z lekarzem:). Pozniejsze wizyty zaleza od przebiegu ciazy. Ja mialam sredni co tydzien co dwa tygodnie, poniewaz mam problemy z cisnieniem od poczatku ciazy. Ogolnie opieka nie jest zla, wiadomo jest inaczej niz w Polsce.
    Pozdrawiam, mam nadzieje ze troszke pomoglam.



    DobraDusza - 2009-03-21 13:59
    Dot.: Ciąża i poród w Irlandii
      Dziękuje Dziewuszki za informacje!!:)
    Ze mną to jest tak że ja miałam pierwsze usg robione w szpitalu ok 8tc, wcześniej z tego wzgledu że jestem po jednym poronieniu (tj pusty pęcherzyk ciążowy, poronienie wywołane), teraz lekarz stwierdził że z dzidziem wszystko ok, serducho bije, uznali że moja ciąża nie wyglada na ciąże większego ryzyka.Pielęgniarka mówiła że nastepną wizytę to już przez lekarza GP tak ok 19-20tc. Byłam też na prywatnej wizycie w 10tc u polskiego gina, przepisał mi luteine, dupka i nospe bo że macica troche twarda i tak na wszelki wypadek żeby uniknąć poronienia do końca pierwszego trymestru bo potem to juz powinno być ok, no i jest ok, za jakiś tydzień kończe 1trymestr:) . Ale przy pierwszej ciąży (jak jeszcze nie wiedziałam ze nic z tego) chodziłam do innejgo Gp i ona od razu zrobiła mi badania krwi,morfologia, różczka, grupa krwi, hiv itd... a teraz jest nieco inaczej, lkarz zrobił mi tylko Morfologie i oswiadczył że reszte zrobią szpitalu, i chciałam się dowiedziec jak to było u was, kiedy miałyscie robione te badania w którym mnw tyg ciąży?? Bo u mnie chyba zrobią dopiero a jakieś 2 miesiące,podczas wizyty kontrolnej w szpitali, a to nie za pózno? kurcze zaczynam mieć obawy:(, może faktycznie powinnam wybrać sie do pol gina, tyle że trochę straciłam do niego zaufanie po tym jak mi przepisał żelazo w tabletach a lekarz gp zakazał brania tego leku gdyz mogłabm sobie nim wiecej szkody zrobic niz pozytku bo morfologi mam dobrą, i tak sie zastanawiałam na jakiej podstawie ten gin mi wypisał to żelazo??:confused:
    Uffff ale sie rozpisałam:) jeszcze jedno pytanko, może któras z was dziewczynki wie cos na temat szpitala w Wexford, bo własnie tam bede uczęszczała:)

    ---------- Dopisano o 15:59 ---------- Poprzedni post napisano o 15:46 ----------

    Jeśli chodzi o badania to chyba też zalezy w jakiej przychodni ma sie gp i od samego gp, pierwszy raz byłam u polki ale w irl przychodni a teraz jestem w polskiej przychodni w waterford tez u pol gp tyle że czasem odnosze wrazenie że braku kompetencji... a jestem tam tylko dlatego ze na miejscu jest ginek. Zrobie chyba tak ze jak dostane wiadomośc ze szpitala to wizyte u polskiego gina uzaleznie od wizyty w szpitalu, jesli wyznaczą niebawem w szpitalu to zrezygnuje z wizyty u pol gina, jesli bede miła czekac 2 miechy to jednak sie wybiore:)
    Troche tu motam i wprowadzam zamieszanie hehe ale nie gniewajcie sie na mnie. :hahaha::mur:




    pani z herbata - 2009-03-21 14:12
    Dot.: Ciąża i poród w Irlandii
      ja powiem tyle oid siebie, po poronieniu tutaj w irl jak juz zaciazylam drugi raz chodzilam tylklo do irl lekarzy, bralam tylko kwas foliowy a zelazo dopero pod koniec ciazy jak mi wyslali list ze szpitala po morfologii
    w 19tc na wakacjach na ukrainie poszlam do tamtejszego gina na usg, bo tutaj w szpitalu w limeryku bylam bardzo zwiedziona-ona nic nie umiala z usg wyczytac albo zalozyla ze nie musze wiedziec szczegolow jesli wszytsko jest ok :confused:



    ania168 - 2009-03-23 10:26
    Witam wszystkie przyszle mamusie :)
      Czesc dziewczyny :) musze przyznac, ze calkiem przypadkiem natknelam sie na ta stronke i od razu przypadla mi do gustu.
    Jestem w 17 tygodniu ciazy. Na to malenstwo czekalismy z mezem ponad 2 lata az wkoncu sie udalo. Nadal pracuje,ale zamierzam przejsc na chorobowe juz w przyszlym miesiacu gdyz moj lekarz GP powiedzial, ze lozysko jest nisko polozone i musze szczegolnie na siebie uwazac. Pierwsza wizyte w szpitalu mam 31 marca w Rotundzie i strasznie sie tym denerwuje. Juz chcialabym miec to nasze malenstwo przy sobie... Z niecierpliwoscia czekamy tez na wiadomosc o plci naszego dziecka... wszystkie przyszle mamuski pozdrawiam serdecznie. Ciesze sie,ze moglam do was dolaczyc :)



    Judy_21 - 2009-03-23 11:10
    Dot.: Ciąża i poród w Irlandii
      Cytat:
    Napisane przez DobraDusza (Wiadomość 11554244) Pielęgniarka mówiła że nastepną wizytę to już przez lekarza GP tak ok 19-20tc. Byłam też na prywatnej wizycie w 10tc u polskiego gina, przepisał mi luteine, dupka i nospe bo że macica troche twarda i tak na wszelki wypadek żeby uniknąć poronienia do końca pierwszego trymestru bo potem to juz powinno być ok, no i jest ok, za jakiś tydzień kończe 1trymestr:) . A nie kazali Ci odstawić (irlandzcy lekarze) luteiny??? Bo moja bratowa, jak powiedziała, ze bierze tabletki (progesteron) to jej kazali odstawić :mdleje: bo to dziecku szkodzi :mdleje: a gdyby nie te tabletki, to już dawno by poroniła...
    Cytat:
    Napisane przez DobraDusza (Wiadomość 11554244) lkarz zrobił mi tylko Morfologie i oswiadczył że reszte zrobią szpitalu, i chciałam się dowiedziec jak to było u was, kiedy miałyscie robione te badania w którym mnw tyg ciąży?? Bo u mnie chyba zrobią dopiero a jakieś 2 miesiące,podczas wizyty kontrolnej w szpitali, a to nie za pózno? Nie pamietam, ale chyba około 18 tygodnia???

    Cytat:
    Napisane przez DobraDusza (Wiadomość 11554244) Uffff ale sie rozpisałam:) jeszcze jedno pytanko, może któras z was dziewczynki wie cos na temat szpitala w Wexford, bo własnie tam bede uczęszczała Niestety nie pomogę :noniewiem:

    Cytat:
    Napisane przez DobraDusza (Wiadomość 11554244) Jeśli chodzi o badania to chyba też zalezy w jakiej przychodni ma sie gp i od samego gp, pierwszy raz byłam u polki ale w irl przychodni a teraz jestem w polskiej przychodni w waterford tez u pol gp tyle że czasem odnosze wrazenie że braku kompetencji... a jestem tam tylko dlatego ze na miejscu jest ginek. Zrobie chyba tak ze jak dostane wiadomośc ze szpitala to wizyte u polskiego gina uzaleznie od wizyty w szpitalu, jesli wyznaczą niebawem w szpitalu to zrezygnuje z wizyty u pol gina, jesli bede miła czekac 2 miechy to jednak sie wybiore:) Ja przyznam się szczerze jeździłam do polskiej przychodni, właśnie ze względu na polskiego ginekologa, ale z tego co wiem to teraz przyjmuje jakiś inny lekarz... z tego względu też przestałam jeździć :)
    Ten wcześniejszy trzymał mnie na fotelu dobrych kilkadziesiąt minut, zrobił dokładne badanie ginekologicznne, dokładnie psprawdził przez USG wszystkie narządy maluszka, byliśmy bardzo zadowoleni z badania :)

    Cytat:
    Napisane przez pani z herbata (Wiadomość 11554617) w 19tc na wakacjach na ukrainie poszlam do tamtejszego gina na usg, bo tutaj w szpitalu w limeryku bylam bardzo zwiedziona-ona nic nie umiala z usg wyczytac albo zalozyla ze nie musze wiedziec szczegolow jesli wszytsko jest ok :confused: Wiesz, u mnie w szpitalu, za każdym razem bada mnie ktoś inny - wygląda to tak, jakby jacyś stażyści, na przyuczeniu, jest jeden główny lekarz, którego wołają w razie komplikacji, byłam około 8 albo 9 razy i za każdym razem odnosze takie wrażenie jak i Ty :)
    Cytat:
    Napisane przez ania168 (Wiadomość 11582747) Czesc dziewczyny :) musze przyznac, ze calkiem przypadkiem natknelam sie na ta stronke i od razu przypadla mi do gustu. Witamy i gratulujemy :jupi: :jupi: :jupi:



    mamamaj - 2009-03-24 07:57
    Dot.: Witam wszystkie przyszle mamusie :)
      Gratulacje ania168 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



    pakusia86 - 2009-03-24 08:53
    Dot.: Witam wszystkie przyszle mamusie :)
      Cytat:
    Napisane przez ania168 (Wiadomość 11582747) Czesc dziewczyny :) musze przyznac, ze calkiem przypadkiem natknelam sie na ta stronke i od razu przypadla mi do gustu.
    Jestem w 17 tygodniu ciazy. Na to malenstwo czekalismy z mezem ponad 2 lata az wkoncu sie udalo. Nadal pracuje,ale zamierzam przejsc na chorobowe juz w przyszlym miesiacu gdyz moj lekarz GP powiedzial, ze lozysko jest nisko polozone i musze szczegolnie na siebie uwazac. Pierwsza wizyte w szpitalu mam 31 marca w Rotundzie i strasznie sie tym denerwuje. Juz chcialabym miec to nasze malenstwo przy sobie... Z niecierpliwoscia czekamy tez na wiadomosc o plci naszego dziecka... wszystkie przyszle mamuski pozdrawiam serdecznie. Ciesze sie,ze moglam do was dolaczyc :)
    witam i gratuluje :D :*



    DobraDusza - 2009-03-24 13:54
    Dot.: Witam wszystkie przyszle mamusie :)
      Judy 21, ja nie miałam okazji spotkac się z zadnym irl lekarzem:), dopiero na pierwszej wizycie w szpitalu ale do tego czasu już zapomneć co to luteina:), dupka już skończyłam brać, luteine kończe 1 opak a drugiego już nie zaczynam, póki co bede brała nospe i prenatal. Ciekawi mnie dlaczego taki sprzeciw ze strony irl lekarzy, w polsce pierwsze co, to dostajesz progesteron....? dziwne dlaczego miałby zaszkodzić?
    ania168 gratulacje i powodzonka:) szzęśliwych 9ciu miesięcy życzę:)



    Judy_21 - 2009-03-25 12:05
    Dot.: Witam wszystkie przyszle mamusie :)
      Cytat:
    Napisane przez DobraDusza (Wiadomość 11601739) Judy 21, ja nie miałam okazji spotkac się z zadnym irl lekarzem:), dopiero na pierwszej wizycie w szpitalu ale do tego czasu już zapomneć co to luteina:), dupka już skończyłam brać, luteine kończe 1 opak a drugiego już nie zaczynam, póki co bede brała nospe i prenatal. Ciekawi mnie dlaczego taki sprzeciw ze strony irl lekarzy, w polsce pierwsze co, to dostajesz progesteron....? dziwne dlaczego miałby zaszkodzić?
    ania168 gratulacje i powodzonka:) szzęśliwych 9ciu miesięcy życzę:)
    Wiesz, nie wiem :noniewiem: oni wychodzą chyba z założenia, że skoro w początkowym stadium macica się sama oczyszcza, to coś nie tak jest z płodem i nie należy ingerować...
    A jak zaczynasz krwawić, to dają Ci miednicę, żeby spokojnie się wykrwawić...
    Moja bratowa zaczęła krwawić w 5 tygodniu - pojechała na usg do tutejszego szpitala - według irlandzkich lekarzy wszystko było w porządku ..., nad ranem drugi raz zaczęła krwawić, no to pojechali do polskiego ginekologa, przepisał progesteron i powiedział, że trzeba czekać, bo fasolka jeszcze za mała...
    Wkurzyła się i poleciała do Polski - a tam na dokładnych badaniach okazało się, że w macicy ma krwiaka, który blokuje zagnieżdżenie się zarodka... zwiększyli dawkę tabletek... A teraz po krwiaku śladu nie ma, łożysko pięknie przylega i najważniejsze, że dzidzia rozwija się prawidłowo...
    Gdyby nie te tabletki, to już pewnie po fasolce by było.... a oni tutaj do niej, że ma nie brać żadnych tabletek :mdleje: bo to szkodzi :mdleje:



    DobraDusza - 2009-03-25 13:17
    Dot.: Witam wszystkie przyszle mamusie :)
      Judy 21, powszechnie widomo ze oni tutaj nie traktuja ciąży powaznie, przynajmniej w pierwszym trymestrze jak jest pózniej to wiecie już wy : mamusie, ja dopiero się dowiem:) to o czym napisałaś jest jak dla mnie zaniedbaniem i bestroską, niestety tak to tutaj wygląda:( i dobrze że bratowa znalazła sie w polsce. Tak się zastanawiam co mają począć te biedne kobiety (irlandki) które mają problemy we wczesnej ciąży, nigdy nie mieć dzieci? W polsce stosując tą metode: co silne to przezyje co słabe odpadnie , co 3 kobieta pewnie nigdy nie doczekalaby się potomstwa.



    Judy_21 - 2009-03-25 13:45
    Dot.: Witam wszystkie przyszle mamusie :)
      Cytat:
    Napisane przez DobraDusza (Wiadomość 11618438) Tak się zastanawiam co mają począć te biedne kobiety (irlandki) które mają problemy we wczesnej ciąży, nigdy nie mieć dzieci? W polsce stosując tą metode: co silne to przezyje co słabe odpadnie , co 3 kobieta pewnie nigdy nie doczekalaby się potomstwa. Tutaj po trzeciej poronionej ciąży zaczynają robić badania...
    Po trzeciej :mdleje: ciekawe która kobieta jest w stanie zajść trzy razy w ciążę mając świadomość, że może stracić...
    Moja koleżanka pierwszą ciążę poroniła, nie mogła do siebie dojść, ale po dwóch latach postanowili jeszcze raz spróbować... znowu poroniła, gdy teraz ją zapytasz, czy będzie próbować, mówi, że nie...
    I wcale się jej nie dziwię...



    pani z herbata - 2009-03-25 22:08
    Dot.: Witam wszystkie przyszle mamusie :)
      moj TZ i jego byla poronili 3x ostatni raz w 4tym mieisiacu....i co zrobili w szpitalu jak przyszli z bolami i krwawieniem? wyslali do domu, wszystko bedzie dobrze
    jego byla zaszla potem jeszcze raz i juz urodzila..na szczescie nie jest to mojego TZta :D

    mnie tez wyslai do domu jak zaczelam krwawic a wiedzieli juz ze pronienie, no sciemniali na usg ze to moge ciaza pozamaciczna, ze to ze tamto, w koncu spytalam wprost i sie dowiedzialam

    Q! wrozbiarstwo uprawiaja a nie medycyne



    DobraDusza - 2009-03-26 12:21
    Dot.: Witam wszystkie przyszle mamusie :)
      W głowie mi sie nie mieszczą te opowieści i az strach mysleć co by było gdyby....
    Pani z herbatą, jak to ściemnali że może ciąża pozamaciczna, to co nie byli pewni?? Qrka przecież jesli byłoby cos takego i odesłali by Cie do domu to aż strach pomysleć...:(
    Dziewczęta ale żesmy sobie kraj wybrały... albo to kraj wybrał nas?:)
    Ja zaczynam myśleć pozytywnie żeby nie stresować stworka mojego:)
    A powiedzcie mi jeszcze ile sie czeka na list ze szpitala, (z terminem wizyty), bo u mnie juz 2 tydzień leci i nic.....skrzynka pusta!



    pakusia86 - 2009-03-26 14:47
    Dot.: Witam wszystkie przyszle mamusie :)
      Cytat:
    Napisane przez DobraDusza (Wiadomość 11633473) W głowie mi sie nie mieszczą te opowieści i az strach mysleć co by było gdyby....
    Pani z herbatą, jak to ściemnali że może ciąża pozamaciczna, to co nie byli pewni?? Qrka przecież jesli byłoby cos takego i odesłali by Cie do domu to aż strach pomysleć...:(
    Dziewczęta ale żesmy sobie kraj wybrały... albo to kraj wybrał nas?:)
    Ja zaczynam myśleć pozytywnie żeby nie stresować stworka mojego:)
    A powiedzcie mi jeszcze ile sie czeka na list ze szpitala, (z terminem wizyty), bo u mnie juz 2 tydzień leci i nic.....skrzynka pusta!
    ja czekalam dokladnie 5 dni :)
    a w ktorym jestes tc?? ja wybralam szpital w 16 i dostalam zaproszenie zeby w 20 tc zrobic wszzystkie badania... tak ok miesiac wczesniej wysylaja listy....

    a ja mam pytanko ... dziewczynki, znacie jakies fajne sklepy gdzie mozna znalesc poscielki dla dzieci??? ja sie rozgladam wlasnie ale oczy az mnie bola od cen... najtansza jaka znalazlam 4 elem. za 99 euro :eek::eek::eek: troche drogo... pozatym nie ma wyboru wzorow, tylko 1



    pani z herbata - 2009-03-26 17:11
    Dot.: Witam wszystkie przyszle mamusie :)
      sprobuj w guinneys
    nie jest typowo dzieciecy ale wszystkiego po trochu ja tam kupilam przescieradla do kolyski



    Judy_21 - 2009-03-26 18:37
    Dot.: Witam wszystkie przyszle mamusie :)
      Cytat:
    Napisane przez pakusia86 (Wiadomość 11635751) a ja mam pytanko ... dziewczynki, znacie jakies fajne sklepy gdzie mozna znalesc poscielki dla dzieci??? ja sie rozgladam wlasnie ale oczy az mnie bola od cen... najtansza jaka znalazlam 4 elem. za 99 euro :eek::eek::eek: troche drogo... pozatym nie ma wyboru wzorow, tylko 1 Ja kupowałam w Mothercare,a le tylko prześcieradła... bo:
    - ochraniacz mi nie potrzebny (łózeczko turystyczne);
    - kołdry nie będę używała, bo mam śpiworek i kocyk;
    - poduszka wiadomo dlaczego odpada;
    :)

    Czasami można fajne rzeczy upolować.... ale np my byliśmy w Mamas&Papas i strasznie wielkiego wyboru nie mieli... i ceny kosmiczne :mdleje:

    Dobra dusza, nie denerwuj się, na pewno dojdzie :) Oni nie martwią się terminami i tyle :)



    DobraDusza - 2009-03-27 12:36
    Dot.: Witam wszystkie przyszle mamusie :)
      Pakusia ja jestem w 13 teraz, sadze że wizyte wyznaczą mi k 18 tyg, póki co cierpliwie czekam na list ze szpitala.....:)



    pakusia86 - 2009-03-27 12:47
    Dot.: Witam wszystkie przyszle mamusie :)
      Cytat:
    Napisane przez DobraDusza (Wiadomość 11649363) Pakusia ja jestem w 13 teraz, sadze że wizyte wyznaczą mi k 18 tyg, póki co cierpliwie czekam na list ze szpitala.....:)
    jeszcze masz czas na badania :)

    kurcze tak teraz rozmyslam bo kolezanka z watku urodzila .... i tak sobie mysle ... pamietam jak ja bylam w 13 tc :D mialam akurat 2 usg :D ale ten czas leci.... masakra.... a tu juz 3 z przodu :eek::eek:
    jeszcze chwila i bede MAMA !!! :eek::eek::eek:

    SZOK!!!!

    ---------- Dopisano o 12:47 ---------- Poprzedni post napisano o 12:44 ----------

    Cytat:
    Napisane przez Judy_21 (Wiadomość 11639739) Ja kupowałam w Mothercare,a le tylko prześcieradła... bo:
    - ochraniacz mi nie potrzebny (łózeczko turystyczne);
    - kołdry nie będę używała, bo mam śpiworek i kocyk;
    - poduszka wiadomo dlaczego odpada;
    :)

    Czasami można fajne rzeczy upolować.... ale np my byliśmy w Mamas&Papas i strasznie wielkiego wyboru nie mieli... i ceny kosmiczne :mdleje:

    Dobra dusza, nie denerwuj się, na pewno dojdzie :) Oni nie martwią się terminami i tyle :)
    Ja kupilam poscielke dla singla i dam kolezance to mi przeszyje na maszynie.... i po problemie :D mysle ze jutro albo po jutrze bede juz miec... bo wystarczy tylko ciachnac i zszyc :D wiec to tylko 5 min roboty :D

    musze tylko kupic przescieradelka bo mam tylko 1 :)



    pani z herbata - 2009-03-27 17:19
    Dot.: Witam wszystkie przyszle mamusie :)
      pakusia po porodzie czas leci jeszcze szybciej :) :ehem:



    pakusia86 - 2009-03-27 17:30
    Dot.: Witam wszystkie przyszle mamusie :)
      Cytat:
    Napisane przez pani z herbata (Wiadomość 11653732) pakusia po porodzie czas leci jeszcze szybciej :) :ehem:
    twoja malutka ma juz 2 miesiace :eek::eek:
    a dopiero co rodzilas :eek::eek::eek:



    DobraDusza - 2009-03-28 11:53
    Dot.: Witam wszystkie przyszle mamusie :)
      Pakusia mam nadzieje że i mnie tak szybko zleci....chociaz jeszcze niedawno robiłam test w 5 tyg...:) a tu już 13:) a ty w którym jesteś tygodiu??:)
    Wczoraj dziewczynki dostałam w końcu liścik ze szpitala, termin wizyty mam na 7maja, czyli tak jak przypuszczałam bedę już w 19tc.
    W dalszym ciągu myśle o wizyce u polskiego gina, ale z małżem stiwerdziliśmy że chyba damy sobie spokój, jakoś przetrzymamy troszkę ponad miesiąc:) tym bardziej że nic się nie dzieje niepokojącego.... No chyba że zmienie zdanie nagle, bo to też do mnie podobne!!
    Dziewczyny ale ja bym już chciała mieć tego szkraba przy sobie, niech ten czas leciii!

    ---------- Dopisano o 13:53 ---------- Poprzedni post napisano o 13:52 ----------

    aha, teraz dopiero widze że Kubuś ma 32 tygodnie:)



    DobraDusza - 2009-03-29 15:20
    Dot.: Witam wszystkie przyszle mamusie :)
      Dziewczyny, kolejne pytanko:) tym razem z innej beczki bo o wózek:)
    Tak z czystej ciekawości chce zapytac czy cos polecacie, gdzie kupowałyscie na co warto zwrócic uwage itp, no i czy sa szanse kupić tu w miare dobry wózek za przyzwoitą cene? Pytanie dotyczy także łóżeczka:), przeczytałam gdzies że na początek dobrym rozwiązaniem jest moses basket, a łóżeczko mozna kupić jak maluch ma 2-3 miesiące, co wy o tym sądzicie i jakie wybałyście rozwiązanie??:)



    pakusia86 - 2009-03-29 15:46
    Dot.: Witam wszystkie przyszle mamusie :)
      Cytat:
    Napisane przez DobraDusza (Wiadomość 11662539) Pakusia mam nadzieje że i mnie tak szybko zleci....chociaz jeszcze niedawno robiłam test w 5 tyg...:) a tu już 13:) a ty w którym jesteś tygodiu??:)
    Wczoraj dziewczynki dostałam w końcu liścik ze szpitala, termin wizyty mam na 7maja, czyli tak jak przypuszczałam bedę już w 19tc.
    W dalszym ciągu myśle o wizyce u polskiego gina, ale z małżem stiwerdziliśmy że chyba damy sobie spokój, jakoś przetrzymamy troszkę ponad miesiąc:) tym bardziej że nic się nie dzieje niepokojącego.... No chyba że zmienie zdanie nagle, bo to też do mnie podobne!!
    Dziewczyny ale ja bym już chciała mieć tego szkraba przy sobie, niech ten czas leciii!

    ---------- Dopisano o 13:53 ---------- Poprzedni post napisano o 13:52 ----------

    aha, teraz dopiero widze że Kubuś ma 32 tygodnie:)
    tak moj Kubus ma juz 33 tygodnie :) jeszcze troszke i bedzie z nami :D

    a termin masz fajny tego badania, bo w moje urodzinki :D

    my chcielibysmy zeby sie Kubus urodzil tak kolo 16-19 maja :) a to dlatego ze ja jestem z 7 a moj tz z 31 maja :D wiec tak po srodeczku by bylo :D

    a z polskim giniem to popieram... ja na poczatku chodzilam i powiem szczerze ze strasznie przezywalam wizyty... nie spalam po nocach bo sie balam ze cos nie tak z dzidzia... od stycznia przestalam chodzic i mam spokojne serduszko... :) w szpitalu powiedzieli ze maly rosnie zdrowy i to najwazniejsze :) teraz przynajmniej nie mam co miesiecznych stresow przed kazdym usg :D a i pieniazki zaoszczedzone

    Cytat:
    Napisane przez DobraDusza (Wiadomość 11677420) Dziewczyny, kolejne pytanko:) tym razem z innej beczki bo o wózek:)
    Tak z czystej ciekawości chce zapytac czy cos polecacie, gdzie kupowałyscie na co warto zwrócic uwage itp, no i czy sa szanse kupić tu w miare dobry wózek za przyzwoitą cene? Pytanie dotyczy także łóżeczka:), przeczytałam gdzies że na początek dobrym rozwiązaniem jest moses basket, a łóżeczko mozna kupić jak maluch ma 2-3 miesiące, co wy o tym sądzicie i jakie wybałyście rozwiązanie??:)
    ja wozeczek (a nawet dwa) i lozeczko dostalam od mojej bylej szefowej... wiec zaoszczedzilam troszke... ale jak patrzylam tutaj na ceny wozeczkow to bylam przerazona... bo taki jak mnie interesowal byl ok 1000 euro... a dla mnie to sporo na ten czas kiedy nie pracuje...
    poczatkowo chcialam zamowic w polsce bo taniej wychodzilo, nawet z przywozem tutaj, ale jak znajoma zapytala czy nie chcialabym wozeczka i lozeczka po jej synku to sie zgodzilam...



    Judy_21 - 2009-03-29 18:09
    Dot.: Witam wszystkie przyszle mamusie :)
      Cytat:
    Napisane przez DobraDusza (Wiadomość 11677420) Dziewczyny, kolejne pytanko:) tym razem z innej beczki bo o wózek:)
    Tak z czystej ciekawości chce zapytac czy cos polecacie, gdzie kupowałyscie na co warto zwrócic uwage itp, no i czy sa szanse kupić tu w miare dobry wózek za przyzwoitą cene? Pytanie dotyczy także łóżeczka:), przeczytałam gdzies że na początek dobrym rozwiązaniem jest moses basket, a łóżeczko mozna kupić jak maluch ma 2-3 miesiące, co wy o tym sądzicie i jakie wybałyście rozwiązanie??:)
    My poszliśmy do sklepu, pooglądaliśmy, wymacaliśmy :D model i dopiero jak zdecydowaliśmy, to zamówiliśmy z Anglii taki sam model tyle, że 100 euro taniej (włączając przesyłkę)... Tutaj wózek kosztował 365 euro w promocji (normalna cena około 390 E) a my kupiliśmy za 270 razem z przesyłką :) taki sam :)
    A łóżeczko mamy turystyczne :)



    DobraDusza - 2009-03-29 20:30
    Dot.: Witam wszystkie przyszle mamusie :)
      Kochane to jeszcze napiszcie mi jakie modele tych wózeczków zebym mogła sobie posprawdzać na necie....
    jak dzis zaczęłam szukać to faktycznie ceny nieziemskie niektórych modeli, w polsce to juz wogóle porazka bo i po 3000tysiaki można kupić!
    Mnie zainteresowały wózki głeboko-spacerowe,z fotelikiem, ale własnie takie są najdrozsze:), Judy 21 faktycznie dobra cena, jak masz linka do stronki tego sklepu gdzie kupowałas to mozesz podrzucić:) Co chwile gdzies czytam że w UK ceny niższe, ale czy to zawsze tak jest czy tylko jak są promocje?
    Pakusia ty to masz szczęscie, dużo zaoszczędziłaś, ja zaoszczędze na tych wizytach u polskich zdzierców:D i kase przeznacze na kupno wózka i łózeczka:)
    Ja już chce byc 20 tygodni do przodu...:)



    pakusia86 - 2009-03-29 20:37
    Dot.: Witam wszystkie przyszle mamusie :)
      Cytat:
    Napisane przez DobraDusza (Wiadomość 11682517) Pakusia ty to masz szczęscie, dużo zaoszczędziłaś, ja zaoszczędze na tych wizytach u polskich zdzierców:D i kase przeznacze na kupno wózka i łózeczka:)
    Ja już chce byc 20 tygodni do przodu...:)
    no zaoszczedzilam dosc duzo :)
    bo wozeczek mam wlasnie gleboko-spacerowy z fotelikiem... i musze powiedziec ze fotelik jest strasznie duzy ... pisze ze do 18 kg :D jest specjalna wkladka dla niemowlakow :) wiec nie trzeba tak szybko fotelika samochodowego kupowac...
    do tego dostalam typowa spacerowke (parasolke) i lozeczko z materacykiem... ciesze sie bo tyle wydatkow mniej :)

    a za oszczedzone pieniazki zbieramy bo chcemy w sierpniu jechac do Pl na 3 tygodnie :) z naszym maluszkiem :D

    a tygodnie ci zleca szybciutko :D
    wiem po sobie... czasami tak leze i sobie mysle .... BOZE JESZCZE TYLKO 7 TYGODNI!!!! :eek::eek::eek:

    a dopiero co liczylam ze za pol roku rodze... a tu juz kwiecien za pasem... i zostanie miesiac... a w maju to moze byc kazdy dzien ... dniem 0 :D
    zwlaszcza ze u mnie wychodza glupie terminy bo sie wacha od 5-19 maja :D wiec nic nie wiadomo :D



    pani z herbata - 2009-03-29 21:43
    Dot.: Witam wszystkie przyszle mamusie :)
      ja sie stresuje na sama mysl lotu samolotem. z mala
    jak czytam komentarze prymitywow, ze nie po to kupuja bilety zeby z wrzeszcacymi bachorami latac itepe a najgorsze ze kobiety tez tak pisza
    az sie boje, bo moj TZ jak uslyszy takie cos to 2x nie pomysli i komus nos zlamie na miejscu..a znajac siebie to ja bym jeszce poprawila



    Judy_21 - 2009-03-29 22:47
    Dot.: Ciąża i poród w Irlandii
      Pani z herbatą olej to wszystko z góry ciepłym moczem, płacisz za bilet to masz prawo lecieć, a jak się komuś nie podoba, to stopery w uszy i tyle :upa:

    Dobra dusza my mamy taki:
    http://www.mothercare.ie/ContentBuil...2&UniqueID=250 tyle, że kolor mamy ciemniejszy, bo ten akurat taki nie wiadomo jaki....
    widzę znowu w promocji :D i lepsza cena, niż kiedy my patrzeliśmy...
    A tu link do stronki sklepu, gdzie my zamawialiśmy:
    http://stores.ebay.ie/Online4baby_W0...2BSI%26otn%3D4
    W sumie bardzo dużo rzeczy mają o wiele taniej. Przesyłka przyszła kurierem, trzy dni z Anglii, wszystko nowe, w kartonach i foliach :)

    Powinnam coś za reklamę dostać :D :D



    pakusia86 - 2009-03-29 23:26
    Dot.: Witam wszystkie przyszle mamusie :)
      Cytat:
    Napisane przez pani z herbata (Wiadomość 11683765) ja sie stresuje na sama mysl lotu samolotem. z mala
    jak czytam komentarze prymitywow, ze nie po to kupuja bilety zeby z wrzeszcacymi bachorami latac itepe a najgorsze ze kobiety tez tak pisza
    az sie boje, bo moj TZ jak uslyszy takie cos to 2x nie pomysli i komus nos zlamie na miejscu..a znajac siebie to ja bym jeszce poprawila
    tez mnie przeraza ten fakt :(
    ale jak to mowia... placisz za bilet tak jak oni...

    ja nie lubie latac wlasnie ze wzgledu na tych prymitywow... przepychaja sie i zachowuja jak bydlo...
    juz nie raz zdarzylo mi sie zwrocic uwage jakiejs babce... tyle miala torb w samolocie ze wciskala je pod siedzenie a ja siedzialam przed nia i mi na nogi pchala reklamowki... nie wytrzymalam i sie odezwalam ze place tak samo za bilet jak ona... i chcialabym miec troche miejsca na nogi... to mi odpowiedziala ze ona nie ma gdzie tych torb dac bo u niej sie juz nie mieszcza...
    :mur::mur::mur:

    a co to moja wina??? ja nie mialam jak nog na podloge dac bo miejsca nie bylo, a ta happy to moj tz je wyciagnal i polozyl w przejsciu... to stwierdzila "ta dzisiejsza mlodziez za grosz nie ma szacunku do starszych ludzi" :mur: :hahaha:

    wiec tez sie boje jak to bedzie z dzieckiem... bo komentarzy napewno nie zabraknie... a moj tz tez do "siedzacych cicho" nie nalezy :D



    DobraDusza - 2009-03-30 16:05
    Dot.: Witam wszystkie przyszle mamusie :)
      Judy 21, wczoraj jak sprawdzałam w necie to dokładnie taki sam jak ty masz najbardziej przypadł mi do gustu, na ebayu jest rzeczywiście ogrom wózków i nie tylko i ceny faktycznie konkuręcyjne, pewnie tez ztamtąd coś wybierzemy i kolorki niektóre sliczne:) tylko zastanawia mnie jedno, ile dzidziuś ma miejsca po zamontowaniu tego fotelika na spacerówce, wszystkie te wózeczki wygladaja na nieco ciasne.... no i czy można regulować ten fotelik do pozycji leżącej czy malec "siedzi" w nim? wiesz, chodzi mi o to jak wygląda pozycja dziecka, choć ty dowiesz się za jakieś dwa dni jak dobrze pójdzie:), trzymam kciuki za Was!!
    Pani z herbatą zgadzam się całkowicie z Judy,olać ponuraków i zrzędy!
    To nie lot do ameryki tylko 3godziny w samolocie, a że niektórzy lubią robić z siebie dziada to ich problem, od zawsze kobiety latały z maluchami a jak ktos ma z tym problem to niech sobie wynajmie prywatną awionetke:D



    Judy_21 - 2009-03-30 18:38
    Dot.: Witam wszystkie przyszle mamusie :)
      Cytat:
    Napisane przez DobraDusza (Wiadomość 11691950) Judy 21, wczoraj jak sprawdzałam w necie to dokładnie taki sam jak ty masz najbardziej przypadł mi do gustu, na ebayu jest rzeczywiście ogrom wózków i nie tylko i ceny faktycznie konkuręcyjne, pewnie tez ztamtąd coś wybierzemy i kolorki niektóre sliczne:) tylko zastanawia mnie jedno, ile dzidziuś ma miejsca po zamontowaniu tego fotelika na spacerówce, wszystkie te wózeczki wygladaja na nieco ciasne.... no i czy można regulować ten fotelik do pozycji leżącej czy malec "siedzi" w nim? wiesz, chodzi mi o to jak wygląda pozycja dziecka, choć ty dowiesz się za jakieś dwa dni jak dobrze pójdzie:), trzymam kciuki za Was!! Jak montujesz fotelik na wózku, to dziecko jest w pozycji półleżącej i dziecko wtedy jest w foteliku a nie w wózku, chociaż nie wiem, czy będziemy z tego korzystać, bo na spacery dziecko może leżeć na płasko w wózku, do tego jest ta miękka gondola (torba) więc fotelik wydaje mi się zbędny akurat na spacery...
    Wózek jest dość duży i pojemny...
    Najgorszy mamy problem z bazą do fotelika... najpierw pół godziny montowaliśmy, a jak się w końcu udało na mur beton zamontować, to się okazało, że po zamontowaniu fotelika, dziecko będzie siedziało :eek: :eek:
    Ale to chyba zalezy od samochodu, musimy spróbowac w drugim aucie, bo nie wyobrażam sobie jazdy z takim maluszkiem gdzieś dalej...
    I najprawdopodobniej będzie tak, że u mnie będzie baza a u męża sam fotelik będziemy zapinać w pasy... bo przecież tez tak można...
    Aha i akurat ten fotelik nie ma regulacji pozycji, dziecko jest cały czas w pozycji półleżącej :)
    I dziękuje za kciuki :cmok:



    pani z herbata - 2009-03-31 10:43
    Dot.: Witam wszystkie przyszle mamusie :)
      Cytat:
    Napisane przez pakusia86 (Wiadomość 11684809) tez mnie przeraza ten fakt :(
    ale jak to mowia... placisz za bilet tak jak oni...

    ja nie lubie latac wlasnie ze wzgledu na tych prymitywow... przepychaja sie i zachowuja jak bydlo...
    juz nie raz zdarzylo mi sie zwrocic uwage jakiejs babce... tyle miala torb w samolocie ze wciskala je pod siedzenie a ja siedzialam przed nia i mi na nogi pchala reklamowki... nie wytrzymalam i sie odezwalam ze place tak samo za bilet jak ona... i chcialabym miec troche miejsca na nogi... to mi odpowiedziala ze ona nie ma gdzie tych torb dac bo u niej sie juz nie mieszcza...
    :mur::mur::mur:

    a co to moja wina??? ja nie mialam jak nog na podloge dac bo miejsca nie bylo, a ta happy to moj tz je wyciagnal i polozyl w przejsciu... to stwierdzila "ta dzisiejsza mlodziez za grosz nie ma szacunku do starszych ludzi" :mur: :hahaha:

    wiec tez sie boje jak to bedzie z dzieckiem... bo komentarzy napewno nie zabraknie... a moj tz tez do "siedzacych cicho" nie nalezy :D
    na szcescie krwiopijcy z ryanaira wprowadzili dodatkowe oplaty za wiecej niz jeden bagaz podreczny tak wiec albo pakujesz wszystko w jedna torbe (zakupy z duty free tez) albo bulisz 30euro bodajze



    DobraDusza - 2009-03-31 11:37
    Dot.: Witam wszystkie przyszle mamusie :)
      Judy 21 no własnie o to mi chodziło, dzięki że opisałas!
    Mnie martwi troche własnie ta pozycja półleżąca, choc dobrym rozwiązaniem jest własnie ta dodatkowa gondola.

    A jeszcze chciałam zapytać was o ubranka cążowe głównie o spodnie bo tuniki to nawet w pennym mozna kupić, kupowałyście w pl czy tutaj:), na dniach musze sie zaopatrzyć bo już się nie dopinam w moich dotychczasowych...:-/
    Ja was zadręcze tymi pytaniami:)



    Judy_21 - 2009-03-31 11:56
    Dot.: Witam wszystkie przyszle mamusie :)
      pani z herbatą, szkoda, że jeszcze opłat za dzieci nie wprowadzą :kwasny:

    Cytat:
    Napisane przez DobraDusza (Wiadomość 11703259) A jeszcze chciałam zapytać was o ubranka cążowe głównie o spodnie bo tuniki to nawet w pennym mozna kupić, kupowałyście w pl czy tutaj:), na dniach musze sie zaopatrzyć bo już się nie dopinam w moich dotychczasowych...:-/ Ja kupowałam tutaj w Mothercare i H&M ale tylko spodnie takie do noszenia - jeansy dwie pary mniejsze i dwie pary większe...
    A tak na co dzień po domu to dresy normalne kupiłam rozmiar (kilka rozmiarów) większe :D a i bluzy męża noszę, nic specjalnie nie kupowałam... no może ze dwa sweterki i bluzki tunikowate ale to też w normalnym sklepie tyle, że wiekszy rozmiar...
    :)



    pakusia86 - 2009-03-31 12:59
    Dot.: Witam wszystkie przyszle mamusie :)
      Cytat:
    Napisane przez pani z herbata (Wiadomość 11702656) na szcescie krwiopijcy z ryanaira wprowadzili dodatkowe oplaty za wiecej niz jeden bagaz podreczny tak wiec albo pakujesz wszystko w jedna torbe (zakupy z duty free tez) albo bulisz 30euro bodajze
    o to fajnie :) wiecej miejsca w samolocie bedzie :D

    Cytat:
    Napisane przez Judy_21 (Wiadomość 11703424) pani z herbatą, szkoda, że jeszcze opłat za dzieci nie wprowadzą :kwasny:

    Ja kupowałam tutaj w Mothercare i H&M ale tylko spodnie takie do noszenia - jeansy dwie pary mniejsze i dwie pary większe...
    A tak na co dzień po domu to dresy normalne kupiłam rozmiar (kilka rozmiarów) większe :D a i bluzy męża noszę, nic specjalnie nie kupowałam... no może ze dwa sweterki i bluzki tunikowate ale to też w normalnym sklepie tyle, że wiekszy rozmiar...
    :)
    ja podobnie ... na codzien po domu to dresy... mam 2 pary takich "ladniejszych spodni" i moze z 2 tuniki... wystarcza :)



    Heksa - 2009-03-31 21:17
    Dot.: Ciąża i poród w Irlandii
      Witajcie :)

    Termin porodu coraz blizej, coraz wieksza panika i potrzeba szukania informacji na ten temat. Tak tez tutaj do Was trafilam :)

    Mam rodzic 10 maja w Rotundzie- jejq ale ten czas leci. Troche sie balam, tyle zlego nasluchalam sie o tym szpitalu, ale poki co jestem zadowolona. I nie mowi tego kobieta, ktorej ciaza przebiega ksiazkowo, bez zadnych komplikacji.

    Zakup wozka - ciezka sprawa. Z mezem dopiero jakies 2 tygodnie temu zdecydowalismy sie na konkretny model. A ile bylo przy tym dyskusji i sporow :) Wybralismy Maxi Cosi Mura 4.

    Troche jestem niemile zaskoczona kosmetykami dla maluszka - wszedzie tylko Johnson. Nie chcialam kupowac wszystkiego jednej firmy, a poprobowac roznych i wybrac najodpowiedniejszy dla synka.

    Sorki, ze ta wiadomosc taka chaotyczna, ale mialam wczoraj ciezka, bezsenna nocke (skurcze lydek, jak ja tych cholerstw nienawidze :P ) i sama nie wiem tak do konca jak sie nazywam :)



    DobraDusza - 2009-04-01 17:23
    Dot.: Ciąża i poród w Irlandii
      Kochane dziś byłam na rekonesansie po sklepach, zakupiłam dwa sweterki, bynajmniej nie ciążowe ale będą rosły razem z brzuchem:) i jedna tuniczkę, za sponiami tez sie rozgladałam, widziałam jeansy w mothercare i moze sie skusze, i jeszcze w dunnes stores, tie ciązowe ale ładne na gumie:), po domu też latam w dresie albo spodniach od pizamy:)



    Judy_21 - 2009-04-01 17:31
    Dot.: Ciąża i poród w Irlandii
      Cytat:
    Napisane przez Heksa (Wiadomość 11712169) Witajcie :)

    Troche jestem niemile zaskoczona kosmetykami dla maluszka - wszedzie tylko Johnson. Nie chcialam kupowac wszystkiego jednej firmy, a poprobowac roznych i wybrac najodpowiedniejszy dla synka.
    Witamy i gratulujemy :jupi: :jupi: :jupi:
    A co do kosmetyków dziecięcych to jest jeszcze Nivea a w aptece dostaniesz Oilatum do kąpieli, jak dobrze się rozejrzysz, to jest jeszcze kilka innych, tylko musisz do dość dużej apteki się wybrać, albo sklepu z kosmetykami :)
    Fakt, nie ma za dużego wyboru - jak w Polsce ale wydaje mi się, że coś odpowiedniego na pewno znajdziesz :)
    A na skurcze to magnez... pijesz???

    Cytat:
    Napisane przez DobraDusza (Wiadomość 11721638) Kochane dziś byłam na rekonesansie po sklepach, zakupiłam dwa sweterki, bynajmniej nie ciążowe ale będą rosły razem z brzuchem:) i jedna tuniczkę, za sponiami tez sie rozgladałam, widziałam jeansy w mothercare i moze sie skusze, i jeszcze w dunnes stores, tie ciązowe ale ładne na gumie:), po domu też latam w dresie albo spodniach od pizamy:) No widzisz, nie jest tak źle :) Gratuluje udanych zakupków :D



    pani z herbata - 2009-04-01 21:59
    Dot.: Ciąża i poród w Irlandii
      w unicare znalazlam oilatum, e45 (ta marke bardzo polecam) dla dzieci, elave dla dzieci i jeszcze jakies 2
    ja uzywam kremu aquaeous czy jakos tak, smarujesz bejbika i potem do wody i tylko myjesz woda

    Polina byla przenoszona i jak sie urodzila to miala straszna skore i ten kremik stosowany tez w ciagu dnia pare razy dal rade :ehem:



    ania168 - 2009-04-02 09:30
    Pierwsza wizyta w Rotundzie...
      CZesc przyszle mamuski :)
    Wczoraj bylam na pierwszej wizycie w szpitalu... bylam taka zdenerwowana,ze glowa boli - jednak zupelnie niepotrzebnie. Jestem bardzo zadowolona z tej wizyty, obsluga przesympatyczna tylko kobieta, ktora robila nam USG wypowiedziala w sumie 2 zdania i to jeszcze byly odpowiedzi na moje pytania a od siebie nic a nic :) :jupi:
    Mielismy z mezem niezly ubaw z tego...
    Mamy termin wyznaczony na 1 wrzesnia - czyli jeszcze jeszcze... ale juz sie nie moge doczekac. Zauwazylam,ze zaczely mi pekac naczynka na wewnetrznej stronie ud :( macie na to jakas rade? Jaki krem nalepiej wybrac?



    Heksa - 2009-04-02 09:37
    Dot.: Ciąża i poród w Irlandii
      Dziękuje Wam bardzo dziewczyny za pomoc, musze sie przejsc w takim razie do jakiejs wiekszej apteki i dokladnie przetrzepac polki :)

    Nie wiem jak Wy, ale mi pod koniec ciazy pojawia sie coraz wiecej zachcianek jedzeniowych niz na poczatku. Od miesiaca chodzi za mną botwinka, a ponieważ jestem w Irlandii dość krótko (od listopada) to nie mam pojecia czy mozna ja tutaj dostac. Tzn w supermarketach typu Superquinn, Dunnes itd pewnie tego nie dostane, ale jak jest z Farmer Marketami (jeszcze nigdy na nich nie bylam). Wiecie cos moze na ten temat?



    Judy_21 - 2009-04-02 09:38
    Dot.: Pierwsza wizyta w Rotundzie...
      Cytat:
    Napisane przez ania168 (Wiadomość 11729772) Zauwazylam,ze zaczely mi pekac naczynka na wewnetrznej stronie ud :( macie na to jakas rade? Jaki krem nalepiej wybrac? Mi polecano specjalne pończochy uciskowe, ale możesz popatrzeć za rajstopami na żylaki, też podobno pomagają.... kremów nie używałam...



    ania168 - 2009-04-02 11:51
    Dot.: Pierwsza wizyta w Rotundzie...
      dziekuje za odpowiedz.... myslisz,ze takie rajstopy mozna gdzies tu kupic?



    DobraDusza - 2009-04-02 12:53
    Dot.: Pierwsza wizyta w Rotundzie...
      Ania takie rajstopy mozna dostać aptece ale nie w każdej..... w tych wiekszych napewno są, ja tez musze sie zaopatrzyć bo mam ten sam problem!!!



    kellysss - 2009-04-02 14:29
    Dot.: Ciąża i poród w Irlandii
      hej dziewczynki...
    Tak dawno sie nie odzywalam, ale ciagle was podczytuje...
    Maluszek jest grzeczny ale niestety zajmujeczesto moje dwie rece i
    nie ma jak pisac..hihih.. wlasnie zasnal mi na kolanach wiec pisze jedna reka :)

    co do wózkow
    Mamy taki sam jak Judy...No i po dwoch miesiacach uzywania powiem wam ze
    1) jest on troche ciezki do znoszenia po schodach...
    2) gondolki juz nie uzywamy bo jest za ciasna,
    Małego i tak wkładam do wózka przodem do mnie..
    To znaczy tak jakby była ta gondolka no i tez jest dobrze..
    3) fotelik tak jak mowi Judy, jest prawie w pozycji siedzacej..
    No ale jestem zadowolona z niego, jest duzo miejsca dla dzidziolka i
    wygodny w prowadzeniu... Za ta cene naprawde super...



    ania168 - 2009-04-02 16:34
    Dot.: Pierwsza wizyta w Rotundzie...
      Dobra Dusza hmm wiec trzeba bedzie sie rozejrzec za sexi ponczoszkami haha
    ale przyznam,ze nie znosze rajstop :(:(



    DobraDusza - 2009-04-03 14:10
    Dot.: Pierwsza wizyta w Rotundzie...
      Ania nooo...... sexi to my będziemy:D, ja tez za rajstopami nie przepadam, zakładam okolicznościowo, no cóż przyjdzie nam zmienić upodobania:)
    Mam tez jedno pytanko do Ciebie, ja będe miała za miesiąc wizyte (ta którą ty miałaś pare dni temu 19-20tc??) na kiedy wyznaczyli ci termin kolejnej wizyty w szpitalu?



    Judy_21 - 2009-04-03 17:01
    Dot.: Ciąża i poród w Irlandii
      Cytat:
    Napisane przez kellysss (Wiadomość 11733459) co do wózkow
    Mamy taki sam jak Judy...No i po dwoch miesiacach uzywania powiem wam ze:
    Kellys a też macie problemy z bazą??? Znaczy się, czy u Was baza trzyma fotelik (dziecko) w pozycji siedzącej???

    Dziewczyny mi o tych rajstopach mówiła pani hematolog, podobno można zamówić w aptece, jak nie mają, to powinni zamówić, tylko trzeba zdjąć miarę... a to nie we wszystkich aptekach potrafią...



    pani z herbata - 2009-04-03 18:02
    Dot.: Ciąża i poród w Irlandii
      Cytat:
    Napisane przez Heksa (Wiadomość 11729838) Dziękuje Wam bardzo dziewczyny za pomoc, musze sie przejsc w takim razie do jakiejs wiekszej apteki i dokladnie przetrzepac polki :)

    Nie wiem jak Wy, ale mi pod koniec ciazy pojawia sie coraz wiecej zachcianek jedzeniowych niz na poczatku. Od miesiaca chodzi za mną botwinka, a ponieważ jestem w Irlandii dość krótko (od listopada) to nie mam pojecia czy mozna ja tutaj dostac. Tzn w supermarketach typu Superquinn, Dunnes itd pewnie tego nie dostane, ale jak jest z Farmer Marketami (jeszcze nigdy na nich nie bylam). Wiecie cos moze na ten temat?

    w limeryku jest milk market tylko w soboty rano i tam mozna dostac swieze buraki ( nie do dostania u nas w shannon) i botwinke tez widzialam i mnostwo dobrodziejstwa :D



    kellysss - 2009-04-04 12:34
    Dot.: Ciąża i poród w Irlandii
      [quote=Judy_21;11747772]Kellys a też macie problemy z bazą??? Znaczy się, czy u Was baza trzyma fotelik (dziecko) w pozycji siedzącej???

    quote]

    Tak... Niestety ale ta baza to chyba jest jakas dziwna i źle zrobiona...
    Bo sam fotelik jest w porzadku ale jak wsadzam do bazy to mały siedzi a nie leży... Powiem wam ze na poczatku to był problem jak mały nie miał jeszcze sztywnego karczku i nie umiał utrzymac głowki... po prostu mu spadała , na szczescie nie wychodzilismy prawie przez miesiac (tylko na kontrole) bo było zimno....
    Teraz jest juz lepiej... Alan ma dwa miesiace i głowke trzyma juz dosyc sztywno , ale na dłuzsze jazdy to ten fotelik z baza sie nie nadaje...:nie:
    Dziecku jest po prostu w nim nie wygodnie...



    Judy_21 - 2009-04-04 13:01
    Dot.: Ciąża i poród w Irlandii
      Cytat:
    Napisane przez kellysss (Wiadomość 11755794) Tak... Niestety ale ta baza to chyba jest jakas dziwna i źle zrobiona...
    Bo sam fotelik jest w porzadku ale jak wsadzam do bazy to mały siedzi a nie leży... Powiem wam ze na poczatku to był problem jak mały nie miał jeszcze sztywnego karczku i nie umiał utrzymac głowki... po prostu mu spadała , na szczescie nie wychodzilismy prawie przez miesiac (tylko na kontrole) bo było zimno....
    Teraz jest juz lepiej... Alan ma dwa miesiace i głowke trzyma juz dosyc sztywno , ale na dłuzsze jazdy to ten fotelik z baza sie nie nadaje...:nie:
    Dziecku jest po prostu w nim nie wygodnie...
    Tego się właśnie obawiałam.... chyba na początku będziemy używać tylko fotelika, bo przecież też można sam fotelik zamontować w samochodzie...



    kellysss - 2009-04-04 13:23
    Dot.: Ciąża i poród w Irlandii
      Chyba tak bedzie najlepiej, na poczatek bez bazy...
    A jak dzieciatko bedzie miało szywniejszy kregosłupik
    to zamontujecie sobie baze...

    No a co tam Judy u Ciebie..?
    jak sie czujesz...?
    Nic Cie nie bieze...?
    Nie martw sie...to juz nie długo...
    Ja przenosiłam 5 dni a ponoc mialam rodzic miesiac wczesniej...
    wiem co to znaczy - CZEKAC...



    ania168 - 2009-04-04 17:47
    Dot.: Pierwsza wizyta w Rotundzie...
      Cytat:
    Napisane przez DobraDusza (Wiadomość 11745870) Ania nooo...... sexi to my będziemy:D, ja tez za rajstopami nie przepadam, zakładam okolicznościowo, no cóż przyjdzie nam zmienić upodobania:)
    Mam tez jedno pytanko do Ciebie, ja będe miała za miesiąc wizyte (ta którą ty miałaś pare dni temu 19-20tc??) na kiedy wyznaczyli ci termin kolejnej wizyty w szpitalu?
    Pierwsza wizyte mialam w 18 tygodniu, a kolejna za 10 tygodni czyli przypada 9 czerwca. Ogolnie jestem zadowolona z tej wiyzty. Bardzo mila obsluga i wszystko szlo w miare zwinnie. Ogolnie spedzilam tam 3 godziny. A ty w ktorym jestes tygodniu i na kiedy masz termin porodu?



    Judy_21 - 2009-04-04 18:45
    Dot.: Ciąża i poród w Irlandii
      Cytat:
    Napisane przez kellysss (Wiadomość 11756170) No a co tam Judy u Ciebie..?
    jak sie czujesz...?
    Nic Cie nie bieze...?
    Nie martw sie...to juz nie długo...
    Ja przenosiłam 5 dni a ponoc mialam rodzic miesiac wczesniej...
    wiem co to znaczy - CZEKAC...
    Ano czekam sobie.... :nuda: na razie cztery dni.... :nuda: ciekawe ile jeszcze... jak do piątku nie urodzę, to na oddział....
    Sprzątam... piorę, prasuję, spaceruję... wszystko mnie boli ale dalej nic z tego...
    W czwartek jak byłam na kontroli to zbadali mnie ginekologicznie :eek: :eek: o dziwo i nawet zaaplikowano mi "wspaniały" masaż szyjki :kwasny: i nadal nic...
    Zobaczymy.... najpóźniej na święta nam się kurczaczek wykluje :D :D
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • czterowers.keep.pl



  • Strona 5 z 107 • Znaleziono 5313 postów • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107

    Design by flankerds.com